perjantai 8. huhtikuuta 2011

16+2

Kävin sitten eilen juomassa sitä kamalaa sokerilitkua ja tänään tuli siitä tulokset.. Jonkin asteinen diabeteshän se sieltä. Toki tuo oli arvattavissa, mutta vituttaa silti. Mua on jo 18 vuotta varoitettu et tulen saamaan raskausdiabeteksen tai oikeastaan tarkemmin et raskaus tulee laukaisemaan mulla diabeteksen joka sitten jää mulle loppuelämäkseni. No tässä sitä sitten ollaan. Toivotaan et ei kuitenkaan jäisi ikuiseksi kiusaksi, mutta kyllä siihen on silti henkisesti varauduttava. Mulla on niin suuri rasite olemassa, että en epäilis yhtään jos tuo diabetes jäisi. Onhan mulla jo 18 vuotiaana todettu heittelyä verensokerissa ja sitten koko äidinpuolen suku kärsii tuosta. Siskollakin todettiin noin vuosi sitten kakkostyypin diabetes ja äitini sairastui tuohon diabetekseen jo pienenä lapsena. Osa tädeistä, serkuista ja toinen isovanhemmista ovat tuosta jo kärsineet, miksen siis minäkin.

Tällä hetkellä tuntuu siltä et elämään astui yksi suuren suuri rajoite. Enhän mä enää tiedä edes mitä joisin kun light tuotteita ei suositella, hiilihappo nostaa vatsahapot ruokatorveen ja vesi nyt vaan on mun mielestä pahaa! Mehuja ja etenkään limuja nyt ei sit tietenkään sais enää juoda.

2 kommenttia:

  1. Ei se musta niin pahaa litkua ollut. Äidilläni on diabetes ja joudun vielä toiseen sokerirasitukseen ja se vähän jännittää. Ensimmäinen meni siis hyvin ja arvot alle rajan.

    Mä pystyn vielä "hyvin" juomaan hiilihapollisia, tai yleensä bonaquaa juon, limsaa harvemmin. Myös ihan raanavettä menee paljonkin nykyään, kun tuntuu olevan jatkuva jano. Mitenhän kesällä. Varmaan monia litroja menee alas.

    VastaaPoista
  2. Mä olen ollu jo ennen tätä testiä kaksi kertaa tuossa testissä ja kyllä niillä aikaisemmilla kerroilla se litku oli parempaa kuin nyt, se oli sellaista väljähtänyttä kolajuomaa. Nyt sain sellaista kirkasta sakeaa nestettä josta jäi paksu tahmainen kerros kitalakeen ja kielen päälle. Ja se maistu ja haisi siltä kuin joku olis kaatanu puoleen kiloon sokeria puoli litraa vettä. Tähän asti mä olen aina vannonu kaikille ettei se litku ole pahaa, melkein ennemminkin hyvää, vaan tää litku ei kyl hyvää ollu nähnytkään :)

    Onneks sulla ei ole vielä ensimäisessä ollu mitään, toivottavasti ei siinä seuraavassakaan.

    Mä en ole voinu kauheasti juoda hiilihapollisia enää noin kymmeneen vuoteen, joskus vähän juon, mut litrasta tiedän jo et oireet alkaa. Mutta mulla onkin vatsa jo kerran leikattu närästyksen takia.

    Kraanavesi tai ylipäätään vesi vaan on niin helkutin pahaa! En ole koskaan tykänny. Mä jätän mielummin juomatta kuin juon vettä enempää kuin lasillisen päivässä. Lähdevesi vielä joskus menee, mut heikosti sekin. Ja nyt niiden munuaiskivien jälkeen kyllästyin veteen niin paljon et ajatuskin ällöttää.

    VastaaPoista

Suuret kiitokset kommenteista, ne lämmittävät kovasti mieltäni!