keskiviikko 11. tammikuuta 2012

Lääkärin määräys

Käytiin jälkitarkastuksessa sairaalassa, hyvin meni reissu kahdestaan pojan kanssa, poika nukkui ajomatkat tyytyväisenä autossa. Poika ei sitten tosin nukkunut tänään kertaakaan kunnon päikkäreitä, mutta nyt ollaankin sitten jo unilla, toivottavasti yöunilla.

Kontrollikäynti meni hyvin ja poika sai kehuja. Äiti sen sijaan haukkuja, kun ei syö kunnolla.. Vieläkin tiukalla dietillä, ei viljoja, ei maitoa, ei munaa, eikä kalaa, lisäks paljon poissa sellaisia jotka aiheuttaa herkästi ilmaa vatsaan. No onneks saimme lähetteen lähempään tarkasteluun noiden mahdollisten allergioiden vuoksi.

Paras saldo reissusta oli kuitenkin tehtävä tehdä pojasta lumiukko ainakin kerran päivässä, mieluiten kaksi. Poika kärsii siis atooppisesta ihosta tai allergioiden aiheuttamasta kuivasta ihosta ja nyt saamme lutrata rasvalla oikein kunnolla, jopa hydrocortisoonivoiteella. Mukava saada vihdoinkin kunnon lääkärin ohjeita vatsan ja ihon avuksi.

Seuraavilla isin vapailla äiti pääsee syömään leipää ihan lääkärin määräyksestä :)

3 kommenttia:

  1. Mua on aina mietityttänyt nuo apteekkivoiteiden käytöt ja niiden suosiminen. Atoopikko kummilapseni on saanut tähän mennessä suurimman avun erilaisista puhtaista luonnonöljyistä, jotka levitetään suoraan kylpykostealle iholle.

    Tietysti kannattaa noudattaa aina lääkärin ohjetta (varsinkin kun atooppisen ihon läpi eivät öljyt helposti pääse, joten vaativat aputuotteita), mutta kokeilkaapas neuvolaneuvojen lisäksi esimerkiksi kookos- tai jojobaöljyä, alkuun vaikka kylpyveteen lisäämällä :)

    VastaaPoista
  2. Mä atoopikkona niin allekirjoitan tuon edellisen kommentin. Kortisooni vaan pahatti mun vaivoja... Neitsytkookosöljyä atooppiselle iholle tai sitten DR Hauschkan Ruusuvoidetta. Molemmat ovat kokeilemisen arvoisia tuotteita. Vaikka tuo neitsytkokosöljyiset kädet eksyisivät suuhunkin niin ei haittaa, toisin kuin kortisoonivoiteet... Ruusuvoide toimii myös peppurasvana sekä kasvoille pakkasta vastaan! Kokeilemisen arvoista. En voi itselleni mitään, suosittelen näitä kahta aina kun joku kirjoittaa, että on ongelmia ihon kanssa. Olen viettänyt tähän mennessä kolme vuotta ilman perusvoiteita ja kortisoonia koska ne vaan pahentavat...

    -S-

    VastaaPoista
  3. Vilja ja S, mä saatan nyt kuulostaa kiittämättömältä mitä en oikeesti ole, mä arvostan teidän kommentteja ja halua auttaa :) Siitä huolimatta aijon jatkaa :) Mä itse kärsin myös kuvasta ihosta, lapsen isä on kärsinyt vauvana kuivasta ihosta ja molemmat on saanu avun apteekin tuotteista. Mä itse olen kokeillut kuivalle ja herkälle iholleen vaikka mitä ja parhaan avun olen saanu apteekin perusvoiteita/rasvoista. En mä sulje vaihtoehtoja pois, ei siitä ole kyse. Kyse on nyt siitä et meillä on 900g purkki ApoBasea ja tuubi hydrokortisonia, meillä on myös poika jonka iho halkeilee kuivuuttaan. Lääkäri määräsi meille nuo rasvat ja ne ollaan niitä nyt käytetty ja arvatkaapa.. Ne on auttanu. Arvaatte varmaan seuraavaksi etten mä aijo nyt toistaiseksi muuta kokeilla :)

    Lisäksi.. Kyllähän se niin on, että niin monta kuin on ihmistä niin monta on mielipidettä ja ihoa :) jokainen myös tuntee jonkun joka ei ole saanu apua jostain ja jonkun joka on saanu apua jostain muusta.. Jokaiselle omansa ja mä toivonkin et jokainen löytää sen omansa eikä joudu kärsimään oli ongelma sit mikä tahansa :) Ja näinkin tuoreena äitinä olen huomannut et jokaisella on omat mielipiteensä siitä kuinka lastan pitäisi kasvattaa ja mitä sen kanssa kuuluisi milloin missäkin tilanteessa toimia ja koska mä en voi toimia kaikkien ohjeiden mukaan niin mun tyytyy tehdä se valinta itse tai yhdessä mun miehen kanssa :) Tässä rasva-asiassa se tarkoittaa et me jatketaan apteekin tuotteilla siihen asti kun niistä on apua, ei olis mitään järkeä ostaa jokaisen suosittelemaan tuotetta ja kerätä nurkkia täyteen purkkeja, jos kerran yhdestä on apua.

    Mutta kuten heti alussa sanoin, mä arvostan teidän mielipidettä ja halua auttaa. Mä pidän nuo teidän vinkit mielessä jos joskus tulen tilanteeseen missä apteekin tuotteet ei auta tai niitä ei ole kotona valmiina :) Lukekaa siis kaikki ylläoleva hymy huulilla ja pilke silmäkulmassa, kiitos :)

    VastaaPoista

Suuret kiitokset kommenteista, ne lämmittävät kovasti mieltäni!